Träningsprogram för 50+ och även yngre

Träningsprogram för 50+ och även för yngre

Det här träningsprogrammet är gjort för styrketräning 3 dagar i veckan och en muskelgrupp i taget och passar alla.

En del kör lätt och andra tungt, anpassa vikterna efter dig själv. Du kommer att hitta rätt vikter att köra med vartefter. Tänk på att lyfta utan att gunga eller slänga upp vikterna utan kör lugnt och metodiskt.

För att bygga muskler så gör man en eller fler extra repetitioner eller använder tyngre vikter för varje träning av en och samma muskelgrupp.

När du har kört igenom hela programmet så börjar du bara om igen. Man kan byta ut någon övning mot en annan emellanåt för att inte tillvänja musklerna vid samma övningar hela tiden utan dom får då en ny utmaning. Man kan ändra ordning på muskelgrupperna man tränar också.

Det där 1, 2, 3 kg betyder att du börjar på en vikt och ökar vikten för varje set.

Nu kan du ladda hem träningsprogram 1

Träningsprogrammet är fritt att användas av var och en i icke kommersiella sammanhang.

Nu kan du ladda hem träningsprogrammet som är packat som en zip-fil. Du kan packa upp den och öppna filen i gratisprogrammet Open Office Calc eller Excel.

traningsprogrammet

Instruktioner:
Träna 3 dagar i veckan, genomför träningsprogrammet 3 ggr och gå sen över till träningsprogram 2.

Vikt 1, 2, 3 kg i exemplet betyder att du börjar på en vikt i set 1 och ökar vikten sen i set 2 och ytterligare tyngre i set 3.

När du klarar av 15 repetitioner i set 1 på en övning så ökar du på vikten i nästa träningspass på den övningen, du ökar vikten lika mycket i alla 3 set.

Tränings program 2 för alla som tränar bodybuilding och styrketräning

Det här träningsprogrammet är gjort för styrketräning 3 dagar i veckan och två muskelgrupper i taget och passar vem som helst, anpassa vikterna efter dig själv, du kommer att hitta rätt vikter att köra med vartefter. Tänk på att lyfta utan att gunga eller slänga upp vikterna utan kör lugnt och metodiskt.

När du har kört igenom hela programmet så börjar du bara om igen. Man kan byta ut någon övning mot en annan emellanåt för att inte tillvänja musklerna vid samma övningar hela tiden utan dom får då en ny utmaning. Man kan ändra ordning på muskelgrupperna man tränar också.

Det där 1 kg betyder vikten du tränar med.

Ladda hem träningsprogram 2

Träningsprogrammet är fritt att användas av var och en i icke kommersiella sammanhang.

Träningsprogrammet är packat som zip-fil så packa upp den och öppna filen i gratisprogrammet Open Office Calc eller Excel.

Instruktioner:

Träna 3 ggr i veckan 2 muskelgrupper i taget. Sammanlagt tränar du igenom alla musklerna 6 ggr.

Övningarna går ut på att köra 3 x 12 reps per övning, upp till 5 x 12 reps vissa övningar, nöt in teknik och träna med strikta rörelser, du tränar bodybuilding mer än styrka

Första rundan på alla musklerna går mer ut på att hitta rätt vikter att orka köra 3 x 12 reps med strikta rörelser, inte för lätt och inte för tungt. Men det är helt ok att prova sig fram till rätt vikter för du tränar då också.

Träningsprogram

Träningsprogram är en form av planlagd träning som är vanligt förekommande inom bland annat styrketräning. Vad det egentligen handlar om är en form av schemalagd träning som man beslutar sig för att följa, eller ett schema som en personlig tränare eller tränare har utformat åt klienten. Ett träningsprogram kan innehålla allt från antal repetitioner och på vilken vikt till endast vilka övningar som skall utövas den dagen.
Saxat från träningsprogram Wikipedia

traningsprogram