Biceps och triceps i måndags

Det blev biceps och triceps som fick sig en omgång igen i måndags. Kör hårt med överarmar, varannat träningspass blir överarmar några ggr till.

Övningarna för biceps blev Bicepscurl stående med z-stång och Koncentrationscurl mot knä och för triceps blev det Bänkpress med smalt grepp och French press med z-stång.

Bicepsövningar

Det blev Bicepscurl stående med z-stång och Koncentrationscurl mot knä igen, jag klarade en repetition extra i övningen Bicepscurl stående med z-stång och tog 10 x 10 x 9 reps per set. Ganska tung vikt i sista set men ska försöka ta 10 reps nästa gång.

I övningen Koncentrationscurl mot knä så lade jag på 1.5 kg extra i alla set jämfört med förra träningspasset och klarade nu 10 x 10 x 8 reps per set så det är jag mycket nöjd med!

Tricepsövningar

När det gäller tricepsövningarna så körde jag Bänkpress med smalt grepp och French press med z-stång. I övningen Bänkpress med smalt grepp så klarade jag 10 x 10 x 8 reps per set vilket var en extra repetition extra i sista set jämfört med sist vilket kändes väldigt bra, trots ”bara” en extra repetition i sista set.

I övningen French press med z-stång så blev det samma antal repetitioner som förra gången 10 x 10 x 4 reps per set, kraften tröt där lite mot slutet, blir så ibland.

Nedan är måndagens träningsprogram.

No Excuses!
Jari

DatumMuskelÖvningViktSet 1Set 2Set 3
2021 05 31BicepsBicepscurl stående med z-stång1, 2, 3 kg10109
måndagKoncentrationscurl mot knä1, 2, 3 kg10108
20.15 – 20.52
37 minTricepsBänkpress med smalt grepp1, 2, 3 kg10108
French press med z-stång1, 2, 3 kg10104
lyfta vikter