Bröst och axlar söndagsträning

Söndagar är också träningsdagar. Dagens träning blev bröst och axlar. Det gick väldigt tungt men så nöjd jag är att jag tog mig igenom träningspasset! Ligger i hårdträning och pumpar muskler 4 dagar i veckan, och alla träningspass kan inte vara dom roligaste utan det blir tunga träningsdagar som man får slita sig igenom också.

Jag ändrade greppet lite i bänkpress och tog lite bredare grepp än innan så jag tog inga fler repetitioner i det utan karade samma antal reps som förra passet, det är jag nöjd med i alla fall.

Det är bara att kämpa vidare med kroppsbyggandet, nästa träningspass kan gå mycket lättare igen.

Pumpa bröstmusklerna

I övningen bänkpress rak bänk körde jag som sagt med ett bredare grepp den här gången och tog samma antal reps som förra gången 12 x 12 x 5 reps per set.

I övningen Liggande hantelflyes så tog jag 12 x 12 x 9 vilket var 2 reps fler i sista set jämfört med förra träningspasset.

Lite darrig i bröstmusklerna nu när jag skriver.

Pumpa axlar

I övningen Militärpress med skivstång så tog jag 2 reps fler i sista set och orkade med 12 x 12 x 9 reps per set.

I övningen Hantellyft framåt med stöd för pannan så blev det också 12 x 12 x 9 reps per set och 2 extra reps i sista set jämfört med förra gången.

Längst ner mitt träningsprogram för idag.

No Excuses!
Jari

DatumMuskelÖvningViktSet 1Set 2Set 3
2021 03 21BröstBänkpress rak bänk1, 2, 3 kg12125
söndagLiggande hantelflyes1, 2, 3 kg12129
14.27 – 15.06
39 minAxlarMilitärpress med skivstång1, 2, 3 kg12129
Hantellyft framåt med stöd för pannan1, 2, 3 kg12129
bankpress