Ändrad ordning körde rygg och mage

Tisdagens träning blev rygg och mage, ändrade ordningen för det skulle ha blivit ben egentligen. Behöver ändra lite så ibland för att inte köra i samma hjulspår hela tiden och chocka kroppen ibland.

Jag körde Marklyft, Enarmsrodd med hantel, Crunches och Crunches med sidvridning, sista passet med just dom övningarna för nästa gång ska någon bytas ut.

Rygg

Ryggövningarna blev Marklyft och Enarmsrodd med hantel. I marklyft tog jag 12 x 12 x 9 reps per set, blev alltså 2 extra repetitioner i sista set jämfört med förra passet.

I övningen Enarmsrodd med hantel blev det hela 14 reps i sista set vilket var 4 repetitioner fler än förra gången, jag kör alltså alltid till failure i sista set så då kan det bli över 12 repetitioner. Det blev alltså 12 x 12 x 14 reps per set den övningen.

Mage

Magövningarna blev som vanligt Crunches och Crunches med sidvridning. Samma vikter på bröstkorgen och 3 x 12 reps.

Crunches med sidvridning blev också 3 x 12 reps, inga konstigheter.

Längst ner mitt träningsprogram för igår.

No Excuses!
Jari

DatumMuskelÖvningViktSet 1Set 2Set 3
2021 03 23RyggMarklyft1, 2, 3 kg12129
tisdagEnarmsrodd med hantel1, 2, 3 kg121213
18.22 – 18.57
35 minMageCrunches1, 2, 3 kg121212
 Crunches med sidvridning0 kg121212
traning