Bästa benpasset

Onsdagens träning var ben, och vilket härligt benpass! Nu gick träningen lätt igen och jag gjorde många extra reps jämfört med förra benpasset och äntligen kändes det tungt även i vadträningen så att det tog bra.

Övningarna var Knäböj, Utfall med skivstång, Vadpress med skivstång på knä och Stående enbens vadpress i trappa.

Det bästa var vadträningen där det kändes ordentligt i vaderna, jag körde 127.5 kg i alla tre set och tog 15 reps i sista set och orkade inga fler utan blev till failure för en gång skull i den övningen. Ökade vikten i Stående enbens vadpress i trappa vilket kändes bra.

Lår

Övningarna blev Knäböj och Utfall med skivstång. Jag tog 3 x 12 i Knäböj vilket jag är så nöjd med och nästa gång får jag öka vikten och ta nytt personbästa igen.

I Utfall med skivstång så tog jag 12 x 12 x 13 reps per set vilket jag är mycket nöjd med, så det blir mer vikt nästa gång. Jättenöjd med lårträningen!

Vader

Jag körde Vadpress med skivstång på knä och Stående enbens vadpress i trappa för vaderna. I Vadpress med skivstång på knä så gick det otroligt bra och tog bra i vaderna, vilket var jätteskönt att äntligen kunna köra till failure och verkligen känna hur bra det tog. Jag körde 3 set på vikten 127.5 kg och gjorde 12 x 12 x 15 reps per set.

I Stående enbens vadpress i trappa så ökade jag på vikten med 2.5 kg extra i alla 3 set jämfrt med förra gången och körde slut på vaderna och tog 12 x 12 x 10 reps per set. Jag är så otroligt nöjd med vadpasset!

Längst ner onsdagens träningsprogram.

No Excuses!
Jari

DatumMuskelÖvningViktSet 1Set 2Set 3
2021 03 24LårKnäböj1, 2, 3 kg121212
onsdagUtfall med skivstång1, 2, 3 kg121213
15.36 – 16.30
54 minVaderVadpress med skivstång på knä1 kg121215
Stående enbens vadpress i trappa1, 2, 3 kg121210
gymtraning