Bröstmuskler och axelmuskler

Bröstmusklerna kördes slut i lördagens träningspass, jag lade på rätt mycket i övningarna för att det skulle bli tyngre och jobbigare. Jag fick träningsvärk som kändes rätt bra, älskar träningsvärk… eller inte.. men man ska ta sig igenom det, No Pain No Gain!

Jag körde 3 övningar för bröstmusklerna och 2 övningar för ryggmusklerna. Det kändes tungt och bra.

Jag bytte ordning på övning 2 och 3 Liggande hantelflyes och
Liggande hantelpress rak bänk för att få lite ändring, jag körde ju också olika antal övning på bröst och axlar jämfört med förra träningspasset.

Bröstmusklerna

Jag körde Bänkpress rak bänk, Liggande hantelflyes och Liggande hantelpress rak bänk för bröstmusklerna,

I övningen Bänkpress rak bänk så lade jag på 5 kg mer än förra träningspasset och tog 10 x 6 x 2 reps i seten. Blev tungt men så ska det vara.

I Liggande hantelflyes lade jag på 5 kg extra per hantel och klarade 10 x 10 x 5 reps i seten och klarade för första gången i det här träningsprogrammet inte 10 reps i alla set. Det behövs tung vikt för att bygga muskler.

Övningen Liggande hantelpress rak bänk så lade jag på 2.5 kg extra per hantel och tog 10 x 8 x 4 reps per set, tungt nu, så bra att få kämpa hårt.

Axelmusklerna

2 övningar för axelmusklerna, Militärpress med skivstång och Hantellyft framåt med stöd för pannan.

I Militärpress med skivstång lade jag på 2.5 kg extra och tog 10 x 6 x 3 vilket blev tungt och bra.

I övningen Hantellyft framåt med stöd för pannan lade jag på 4 kg extra per hantel och fick en tung övning och tog 10 x 8 x 5 reps per övning och tog för första gången inte 3 x 10 reps i seten. Skönt tungt.

Mitt träningsschema nertill som vanligt.

No Excuses!
Jari

DatumMuskelÖvningViktSet 1Set 2Set 3
2021 02 13BröstBänkpress rak bänk1, 2, 3 kg1062
lördagLiggande hantelflyes1, 2, 3 kg10105
18.44 – 19.33Liggande hantelpress rak bänk1, 2, 3 kg1084
49 min
AxlarMilitärpress med skivstång1, 2, 3 kg1063
Hantellyft framåt med stöd för pannan1, 2, 3 kg1085