Träna ben

Träna ben tungt

Träna ben rätt tungt i tisdags. Nu är jag uppe över 100 kg i träningsvikt igen på knäböj vilket känns bra. Tungt men ben ska köras tungt för att få lite muskler.

Jag körde knäböj 10 x 85 kg, 10 x 95 kg och sista set blev det 5 x 105 kg. Ett av målen jag har satt är att klara +100 kg i knäböj vilket jag sedan tidigare har kommit upp i.

Mina mål som jag har satt ska jag ha klarat av 7 augusti 2021 vilket är 6 månader bort, får se om jag klarar av alla ina mål tills dess.

Lårmusklerna

Lårmusklerna kördes tungt, knäböj ökade jag på med 5 kg per set och körde jag 10 x 10 x 5 reps per set som sagt så vikten på stången ska ökas igen nästa benpass.

Utfall med skivstång ökade jag på med 5 kg sen förra träningspasset också och körde 3 x 10 så det behövs mer vikt på den övningen för att bli lite tyngre och färre reps i sista set i alla fall.

Vadmusklerna

Vadmusklerna blev det som vanligt övningarna Vadpress med skivstång på knä och Stående enbens vadpress i trappa.

Vadpress med skivstång på knä ökade jag på med 5 kg i vikt på skivstången. Jag körde 10 x 105 kg, 10 x 110 kg och i sista set 10 x 115 kg, vaderna är starka så dom behövs köras tungt också, jag märker lite resultat i alla fall viket för vadmusklerna har fått lite form så det känns jättebra.

Stående enbens vadpress i trappa lade jag på 5 kg mer vikt också och tog 3 x 10 reps igen, måste på mer vikt, inte mycket att säga om det.

Mitt träningsprogram nertill som vanligt.

No Excuses!
Jari

DatumMuskelÖvningViktSet 1Set 2Set 3
2021 02 09LårKnäböj1, 2, 3 kg10105
tisdagUtfall med skivstång1, 2, 3 kg101010
20.01 – 20.46
45 minVaderVadpress med skivstång på knä1, 2, 3 kg101010
Stående enbens vadpress i trappa1, 2, 3 kg101010