Rygg och magträning

Tisdagens träning blev rygg och mage. När det gäller rygg så ökade jag vikterna rätt mycket från förra gången så att det ska bli lie tungt nu. Gick bra, träningsvärk i ryggen, allra helst i korsryggen, men jag har ju alltid haft en del problem med ryggen så det är sånt man får ta, blir bättre av att träna i alla fall.

Ryggträning

Övningarna för ryggen blev Marklyft, T-rodd och Enarmsrodd med hantel.

I marklyft la jag på 5 kg extra och där tog jag 10 x 6 x 4 reps per set. Börjar bli lite tungt nu, så får snart se min maxvikt på det.

T-rodd körde jag för 3 träningspass sen för ryggen passet och la nu på 5 kg extra och fick till 10 x 10 x 7 reps per set, så det behövs ökas på rätt mycket även nästa gång.

I övningen Enarmsrodd med hantel lade jag på 5 kg extra på hanteln och äntligen blev det lite motstånd i alla falla, Den här gången tog jag 10 x 8 x 7 reps per set.

Magträning

Inte mycket att orda om magträningen, Crunches körde jag 3 x 10 reps, och Crunches med sidvridning kördes 3 x 10 reps också.

Jag kör som vanliga crunches med vikt på bröstet, samma vikter som förra gången. Blev 3 x 10 reps som vanligt. Crunches med sidvridning 3 x 10 reps, här kör jag utan vikt.

Mitt träningsprogram nertill som vanligt.

No Excuses!
Jari

DatumMuskelÖvningViktSet 1Set 2Set 3
2021 02 16RyggMarklyft1, 2, 3 kg1064
tisdagT-rodd1, 2, 3 kg10107
19.07 – 19.46Enarmsrodd med hantel1, 2, 3 kg1087
39 min
MageCrunches1, 2, 3 kg101010
 Crunches med sidvridning0 kg101010