Armträning

Kvällen träningspass blev armar, biceps och triceps. Det gick bra, bra pump i armarna och lite fler reps än förra gången. Alltid bra att ha ett mål med träningen, varje träningspass satsar jag på att få till några fler repetitioner eller tyngre vikt. Därför väldigt bra att föra en träningsbok så man håller koll på hur det går i träningen och kunna flytta fram målet hela tiden och inte stanna kvar på samma ställe.

Bicepsträning

Övningarna för biceps blev Stående hantelcurl och Koncentrationscurl mot knä. I övningen Stående hantelcurl så klarade jag 2 repetitioner fler i set 3 jämfört med förra passet, jag tog 12 x 12 x 7 reps i seten.

I övningen Koncentrationscurl mot knä så tog jag 2 reps fler i set 2 och tog en 12:a där också och i set 3 2 reps fler också jämfört med förra träningspasset, det blev 12 x 12 x 7 reps per set.

Tricepsträning

Jag körde övningarna Bänkpress med smalt grepp och Bakåtstreck hantel mot bänk för tricepsen.

I övningen Bänkpress med smalt grepp blev det 2 reps fler i tredje set, jag klarade 12 x 12 x 7 reps i seten den här gången.

I övningen Bakåtstreck hantel mot bänk så blev det också 2 fler repetitioner i set 3 och jag klarade 12 x 12 x 10 reps per set.

Det har hänt lite med musklerna i överarmarna i alla fall jämfört med för lite drygt 8 månader sen, senaste bilden tagen för 1,5 vecka sen, nu efter den här hårda träningsperioden som jag har börjat då hoppas jag att det har hänt lite mer..

jari viirela 2021 03 13

Nu bara kämpa vidare och bygga lite större muskler och styrka så att jag når mina mål som jag ska ha nått om 5 månader ungefär.

Mitt träningsprogram som jag körde den här gången nertill som vanligt.

No Excuses!
Jari

DatumMuskelÖvningViktSet 1Set 2Set 3
2021 03 13BicepsStående hantelcurl1, 2, 3 kg12127
lördagKoncentrationscurl mot knä1, 2, 3 kg12127
20.09 – 20.50
41 minTricepsBänkpress med smalt grepp1, 2, 3 kg12127
Bakåtstreck hantel mot bänk1, 2, 3 kg121210