Pumpandet av muskler är igång igen

Då var träningen igång igen, tränade förra veckan också men bloggade inte. Jag hade 2 veckor vila från träningen för att livet kom emellan. Tog första covid-19 sprutan bl.a.

Igår måndag så körde jag rygg och mage. Träningsvärk baksida lår idag efter marklyften igår. Det var 3 veckor sen jag körde rygg och mage. No Pain No Gain!

Träningen gick annars bra och övningarna jag körde var Marklyft, Enarmsrodd med hantel, Crunches och Crunches med sidvridning.

Rygg

Övningarna för ryggmusklerna blev Marklyft och Enarmsrodd med hantel. I marklyft så tog 3 x 10 reps så får öka på vikten nästa gång.

I övningen Enarmsrodd med hantel så ökade jag på med 5 kg mer per set den här gången och tog 10 x 10 x 8 reps per set vilket var mycket bra.

Magmusklerna

Magövningarna blev som vanligt Crunches och Crunches med sidvridning. Körde 3 x 12 på båda och i Crunches kördfe jg med vikt på bröstet och Crunches med sidvridning utan vikt.

Nedan ser du måndagens träningsprogram.

No Excuses!
Jari

DatumMuskelÖvningViktSet 1Set 2Set 3
2021 05 24RyggMarklyft1, 2, 3 kg101010
måndagEnarmsrodd med hantel1, 2, 3 kg10108
20.06 – 20.45
39 minMageCrunches1, 2, 3 kg121212
 Crunches med sidvridning0 kg121212
trana hemma eller pa gym