Överarmar tisdag

Tisdagsträningen blev, surprise, överarmar igen 🙂 Varannan träning överarmar för att bygga grövre överarmsmuskler. Övningarna blev Bicepscurl stående med z-stång, Cross-body hammercurl, Bänkpress med smalt grepp och Bakåtstreck hantel mot bänk igen. I 2 av övningarna ökade jag på vikten jämfört med förra passet.

Bicepsövningarna

Bicepsövningarna blev Bicepscurl stående med z-stång och Cross-body hammercurl. I Bicepscurl stående med z-stång så ökade jag på med 5 kg i alla 3 set jämfört med gången innan. Jag klarade av 10 x 10 x 5 reps per set, blev rätt tungt i sista set. Tog bra.

I övningen Cross-body hammercurl tog jag 10 x 10 x 11 reps per set, kör till 10 eller mer i sista set, jag kör till failure så orkar jag fler än 10 reps så kör jag vidare. Kändes bra. Får öka på vikten nästa gång.

Tricepsövningarna

Tricepsövningarna blev Bänkpress med smalt grepp och Bakåtstreck hantel mot bänk. I Bänkpress med smalt grepp så pallade jag ”bara” med 1 extra repetition jämfört med förra gången trots allt ett steg framåt som jag kan vara nöjd med.

I Bakåtstreck hantel mot bänk så ökade jag på vikten på hanteln med 2.5 kg och klarade av 10 x 10 x 8 reps per set vilket var mycket bra.

Nedan är tisdagens träningsprogram.

No Excuses!
Jari

DatumMuskelÖvningViktSet 1Set 2Set 3
2021 05 04BicepsBicepscurl stående med z-stång1, 2, 3 kg10105
tisdagCross-body hammercurl1, 2, 3 kg101011
19.55 – 20.35
40 minTricepsBänkpress med smalt grepp1, 2, 3 kg10107
Bakåtstreck hantel mot bänk1, 2, 3 kg10108