Benträning

Onsdagsträningen lår och vader

Träna ben i onsdags. Det gick bra, ligger rätt bra till på vikterna, klarar 12 eller nära 12 i set 2 på övningarna och då nära failure. Jag körde, Knäböj, Utfall med skivstång, Vadpress med skivstång på knä och Stående enbens vadpress i trappa.

Jag körde max i set 3 på skivstången i övningen Vadpress med skivstång på knä 127.5 kg. Får inte plats med fler vikter på stången, 6 stycken 10 Kg skivor och 12 stycken 5 kg och skivstången en skolstång på 7 kg, viktlås 0.5 kg. Jag får köpa tyngre viktskivor, eller prova köra 1 ben i taget i övningen.

Lårmuskler

Lårmusklerna blev det knäböj som jag körde 12 x 10 x 5 reps per set så det var rätt tungt, ska försöka klara 12 reps i set 2 nästa gång.

Utfall med skivstång blev övning 2 och det körde jag 12 x 12 x 5 reps per set i, så rätt tungt där med, klarade bara 5 reps i den här övningen också som förra övningen knäböj.

Vadmuskler

Vadpress med skivstång på knä blev första övningen för vader, jag körde 12 x 12 x 12 reps per set och det körde jag som sagt fullt på stången med mina viktskivor 127.5 kg i set 3.

Övning 2 blev Stående enbens vadpress i trappa som jag tog 12 x 12 x 10 reps per set. Och här klarade jag inte 12 reps på sista vikten i set 3 utan ”bara” 10, ska försöka ta 12 reps nästa pass.

Mitt träningsprogram nertill som vanligt.

No Excuses!
Jari

DatumMuskelÖvningViktSet 1Set 2Set 3
2021 03 10LårKnäböj1, 2, 3 kg12105
onsdagUtfall med skivstång1, 2, 3 kg12127
14.52 – 15.47
55 minVaderVadpress med skivstång på knä1, 2, 3 kg121212
Stående enbens vadpress i trappa1, 2, 3 kg121210
knaboj