Bröst och axlar

Bröstmusklerna och axlarna

Tisdagens träningspass gällde bröst och axelmusklerna. Gick bra. Har även fått till det tekniskt nu i bänkpress efter förra träningsprogrammet jag körde för att få till tekniken.

Bänkpress känns bra nu, la på 2.5 kg mer vikt i alla set jämfört med förra träningspasset. Blev 2.5 kg mer även i Liggande hantelpress rak bänk och i Liggande hantelflyes blev det 1 kg mer i alla set.

Två övningar för axlarna, blev 2.5 kg mer i Militärpress med skivstång och i Hantellyft framåt med stöd för pannan blev det 1 kg mer i vikt i alla tre set.

Resultat

Jag klarade lika många reps på alla övningarna på dom tyngre vikterna som jag gjorde förra träningspasset så jag r mer än nöjd. Går bra nu!

Mitt träningsschema nertill som vanligt.

No Excuses!
Jari

DatumMuskelÖvningViktSet 1Set 2Set 3
2020 01 19BröstBänkpress rak bänk1, 2, 3 kg10105
tisdagLiggande hantelpress rak bänk1, 2, 3 kg101010
20.37 – 21.28Liggande hantelflyes1, 2, 3 kg101010
50 minAxlar
Militärpress med skivstång1, 2, 3 kg10106
Hantellyft framåt med stöd för pannan1, 2, 3 kg101010
bankpress