Rygg och magmuskler

Rygg och magmusklerna tränades i torsdags

Ryggmusklerna och magen fick sitt i torsdags. Träningen går fortfarande bra.

Ryggträning

Det blev ett svettigt men mycket bra pass. Jag la på 2.5 kg extra i första övningen för ryggen, vilket var marklyft. Jag klarade 10 x 8 x 6 reps i dom tre seten. Det var samma antal reps som på den lägre vikten förra gången.

Jag bytte ut övningen T-rodd mot Skivstång mot magen den här gången och körde 10 reps i alla tre set så får öka på nästa pass lite mer.

Enarmsrodd med hantel lade jag på 2.5 kg extra på och tog 10 reps i alla tre set igen så bara öka på igen nästa träningspass.

Magmusklerna

Magtränignen blev Crunches med vikt på bröstet, ökade på med 5 kg mer på alal tre set. klarade 10 reps i alla set, tar nog lite lägre vikt nästa gång för kändes som att jag inte kom tillräckligt högt upp i lyften.

Sen 3 x 10 i övningen Crunches med sidvridning och det utan vikt.

Mitt träningsschema nertill som vanligt..

No Excuses!
Jari

DatumMuskelÖvningViktSet 1Set 2Set 3
2021 01 21RyggMarklyft1, 2, 3 kg1086
torsdagSkivstång mot magen1, 2, 3 kg101010
20.25 – 21.03Enarmsrodd med hantel1, 2, 3 kg101010
38 min
MageCrunches1, 2, 3 kg101010
 Crunches med sidvridning0 kg101010
gymsal