Överarmsträning

Överarmarna tränades

Igår måndag så tränade jag överarmarna. Det gick väldigt bra, jag börjar kommaupp i högre vikter så att jag inte klarar 10 reps i sista set på alla övningarna. Av 5 övningar så klarade jag bara 10 reps i sista set på 2 av dom.

Jag ska öka på vikterna igen nästa träningspass så det blir tyngre och tyngre vilket känns härligt, mer träningsvärk också när man får ta i och köra till failure eller nära failure. Känns jättebra att få träna tungt igen.

Biceps

Jag körde 3 övningar för biceps. Stående hantelcurl ökade jag på med 2.5 kg i vikt jämfört med förra passet, klarade 10 reps i första och andra set och bara 6 i sista set. Jag har kommit upp i tung där för mig, ska öka på vikten igen lite nästa pass.

Koncentrationscurl mot knä lade jag också på 2.5 kg extra, klarade 10 reps i dom 2 första seten och ”bara” 7 reps i sista set. Ska öka på med lite mer vikt där också nästa träning av överarmar.

Jag lade till Cross-body hammercurl den här gången så jag körde 3 övningar för biceps och 2 för triceps den här gången. I Cross-body hammercurl så klarade jag 3 x 10 reps så vikten ska ökas nästa pass.

Triceps

Två övningar för triceps, French press med z-stång så ökade jag på med 1 kg och tog som förra passet 10 reps i första och andra set och 6 reps i sista set.

I Bänkpress med smalt grepp så ökade jag på med 2.5 kg och tog 3 x 10 reps igen så vikten på den övningen ska ökas på igen nästa pass.

Mitt träningsschema nertill.

No Excuses!
Jari

DatumMuskelÖvningViktSet 1Set 2Set 3
2021 01 25BicepsStående hantelcurl1, 2, 3 kg10106
måndag Cross-body hammercurl1, 2, 3 kg101010
19.58 – 20.45Koncentrationscurl mot knä1, 2, 3 kg10107
47 min
TricepsFrench press med z-stång1, 2, 3 kg10106
Bänkpress med smalt grepp1, 2, 3 kg101010