Träna överarmar

Jag träna överarmar i Söndags. Ytterligare ett underbart träningspass. I love it. Alltid kul när det går bra.

Jag körde Bicepscurl stående med z-stång och Koncentrationscurl mot knä för bicepsmusklerna och Bänkpress med smalt grepp och French press med z-stång för tricepsmusklerna.

Fastnade ingenstans utan gjorde fler reps än förra passet i alla övninagrna, t.o.m 3 extra reps i övningen Bicepscurl stående med z-stång, känns jättebra.

Bicepsträning

Bicepsövningarna blev Bicepscurl stående med z-stång och Koncentrationscurl mot knä, i Bicepscurl stående med z-stång så klarade jag 3 extra repetitioner fler än förra gången så det är jag mäkta stolt över! Jag tog 12 x 12 x 11 reps per set i den övningen.

I övningen Koncentrationscurl mot knä så klarade jag 12 x 12 x 13 vilket var 2 reps fler i sista set jämfört med förra passet, där ska jag öka på vikten till nästa träning.

Tricepsträning

Tricepsövningarna blev Bänkpress med smalt grepp och French press med z-stång. I övningen Bänkpress med smalt grepp klarade jag av 12 x 12 x 11 vilket var 1 repetition mer än förra gången. Ett litet steg för mänskligheten men ett stort steg för mig 🙂

Nedan ser du en video på hur man utför övningen Bänkpress med smalt grepp.

I övningen French press med z-stång pallade jag med 12 x 12 x 7 reps per set vilket var 2 reps fler än förra gången. Gick jättebra även om det var tungt.

Så nöjd med träningspasset! Bara att jobba vidare och se vart man kommer.

Nedan är söndagens träningsprogram.

No Excuses!
Jari

DatumMuskelÖvningViktSet 1Set 2Set 3
2021 04 04BicepsBicepscurl stående med z-stång1, 2, 3 kg121211
söndagKoncentrationscurl mot knä1, 2, 3 kg121213
16.47 – 17.30
43 minTricepsBänkpress med smalt grepp1, 2, 3 kg121211
French press med z-stång1, 2, 3 kg12127