Tisdagens träning rygg och mage

Tisdagens träning blev ytterligare ett suveränt träningspass! Jag körde Marklyft, T-rodd, Crunches och Crunches med sidvridning.

Jag klarade 4 extra reps i T-rodd och 2 extra i Marklyft, så bra det gick. Men marklyft hatar jag fortfarande, så jobbigt, men en så bra övning. Marklyft är ju en av dom klassiska övningarna man bör köra så det är bara att köra på hur jobbigt det än är.

Ryggövningarna

Ryggövningarna blev Marklyft och T-rodd. I marklyft tog jag 12 x 12 x 12 reps per set, får öka vikten nästa pass.

I övningen T-rodd så  gjorde jag 4 extra reps jämfört med förra gången, gick så bra! Jag klarade av 12 x 12 x 12 reps per set så får öka vikten nästa pass även i den övningen.

Magövningarna

Magövningarna blev som vanligt Crunches och Crunches med sidvridning, inga konstigheter här, körde 3 x 12 reps per set. Borde köra någon ny övning för magen men kör vidare så här så länge.

Nedan är tisdagens träningsschema.

No Excuses!
Jari

DatumMuskelÖvningViktSet 1Set 2Set 3
2021 04 06RyggMarklyft1, 2, 3 kg121212
tisdagT-rodd1, 2, 3 kg121212
20.07 – 20.42
35 minMageCrunches1, 2, 3 kg121212
 Crunches med sidvridning1 kg121212
trana hemma gymma