Mage och rygg tränades

Torsdagskvällens träningspass blev mage och rygg. Jag körde övningarna Marklyft, Enarmsrodd med hantel, Crunches och Crunches med sidvridning.

Det var tungt men gick bra. Jag har kört igenom träningsprogrammet 2 ggr nu, ska köra ett varv till innan jag byter ut lite övningar.

Ryggen

Övningarna för ryggen blev Marklyft och Enarmsrodd med hantel. I Marklyft så gjorde jag 12 x 12 x 7 reps per set, jag tog 2 repetitioner fler i sista set jämfört med förra gången.

I Enarmsrodd med hantel så tog jag 4 reps fler i sista set och gjorde 12 x 12 x 9 reps per set.

Magen

Det blev som vanligt 3 x 12 reps per set i övningarna Crunches och Crunches med sidvridning för magmusklerna. Jag kör striktare och saktare för varje träningspass av magen.

Mitt träningsprogram nertill som vanligt.

No Excuses!
Jari

DatumMuskelÖvningViktSet 1Set 2Set 3
2021 03 18RyggMarklyft1, 2, 3 kg12127
torsdagEnarmsrodd med hantel1, 2, 3 kg12129
20.17 – 20.50
33 minMageCrunches1, 2, 3 kg121212
 Crunches med sidvridning0 kg121212
trana hemma eller pa gym