Tricepspass med ändringar

Ändrat träningsprogram

Svettigt tricepspass men kändes bra och lite nytt eftersom jag har ändrat träningsprogrammet. Jag kör bara till 12 reps som mest nu och bytte ut övningen Hantel bakom huvudet mot Bänkpress med smalt grepp till det här passet.

Gick väldigt bra och lätt, beror helt på att det var lite annorlunda mot förra tricepspasset, små ändringar gör mycket för att inte bli slentrian, men mest viktigt så hinner inte musklerna tillvänjas när man gör ändringar i träningsprogrammet och inte kör på samma hela tiden.

Jag la på 2.5 kg mer i övningen French press med z-stång och klarade 12 reps på den så jag får öka på vikten tills nästa pass. Jag lade även på 1 kg extra på övningen Bakåtstreck hantel mot bänk också.

3 Månaders träning har gett en hel del för mig, bl.a har jag lagt på mig 2 kg i kroppsvikt, mest muskler hoppas jag, magens omkrets har inte ökat så kilona har inte hamnat där i alla fall. Jag har gått från en vikt av 95 kg till 97. Siktet är inställt på 100 kg, bodybuilding är ett långtidsprojekt så man skyndar långsamt.

Nedan en video från Youtube på övningen Bänkpress med smalt grepp så att ni utför den rätt.

Längst ner mitt träningsprogram för den här gången.

No Excuses!
Jari

DatumMuskelÖvningViktSet 1Set 2Set 3
2020 07 17TricepsFrench press med z-stång1, 2, 3 kg12106
fredagBänkpress med smalt grepp1, 2, 3 kg1286
17.43 – 18.21Bakåtstreck hantel mot bänk1, 2, 3 kg1076
38 min